De ce … cu bicicleta?

Traiesc in Bucuresti si totusi merg cu bicicleta. De ce? se intreaba cu siguranta o mare parte dintre cei care ma vad pe strada. Evident, partea care nu ma considera nebun sau bandit. Exceptand motivatiile sentimentale sau ecologiste cred ca trebuie sa existe totusi niste motivatii foarte practice pentru ca cineva sa mearga cu bicicleta. Cred ca trebuie sa fie mai “simplu” sau mai “economic” sau mai “trendy” sau mai … (aici puteti completa daca vreti intr-un comentariu) ca sa mergi cu bicicleta. Si da, in Olanda, Franta sau alte tari din aceaiasi categorie e si mai simplu si mai economic sa mergi cu bicicleta. In Bucuresti, Romania, nici una din facilitatile din tarile mai sus mentionate exista, si aparent nu ai nici un motiv practic sa mergi cu bicicleta, sau ai?

De ce merg cu bicicleta prin oras?

  • pentru ca imi place sa merg cu bicicleta si am mers dintotdeauna cu bicicleta [sentimental]
  • pentru ca de cele mai multe ori ajung mult mai repede cu bicicleta din punctul A in punctul B [practic]
    • pentru ca nimic nu mi se pare mai amuzant decat sa trec printre masinile blocate in trafic si stiu cum m-as simti daca as fi eu acolo si as fi mers cu masina in ziua respectiva [practic, sentimental]
  • pentru ca problema parcarii e mult mai simpla (desi nu neaparat simpla totdeauna si implica si un element de stres in functie de cat timp trebuie lasata bicicleta) [practic]
  • pentru ca e un exercitiu fizic care imi clarifica mintea, ma energizeaza si uneori reprezinta singura pauza pe care o pot pune intr-o zi de lucru [practic, mental]
  • pentru ca pot face asta tot anul cu echipamentul potrivit [practic]

Cand nu merg cu bicicleta prin oras?

  • cand trebuie sa car chestii (de ex. de la Ikea) [practic]
  • cand trebuie sa interactionez cu oameni si n-ar fi practic posibil (de ex. trebuie sa merg sa vad niste clienti, cu costum, si e cald praf sau noroi)
  • cand nu mai support noroiul, praful sau caldura. De obicei in cazul asta imi aduc aminte ce simt cand sunt blocat in trafic si iau totusi bicicleta.

De ce merg alti oameni cu bicicleta prin oras?

11 Responses

  1. motivele pt care merg eu cu bicla prin oras (in general doar pana la serviciu si inapoi, dar din cand in cand mai ajung si la teatru sau cinema cu ea :D) sunt in principiu aceleasi ca si ale tale; dar as mai adauga si totusi 2 puncte pe care totusi tu ai evitat sa le enumerezi intre motivele tale: simplu si economic.

    Motivul economic, nu cred ca are rost sa il explic, doar singurele resurse pe care le consuma bicicleta sunt "grasimile" si caloriile proprii :)

    Motivul simplu include o parte din motivele enumerate de tine(eviti aglomeratia si cautatul unui loc de parcare), dar in oras, eviti si strazile cu sens unic, si poti gasi intotdeauna scurtaturi pietonale, care de obicei nu sunt si automobilistice.

    Iar soferii au inceput in ultima vreme sa constate ca mai exista si biciclisti pe strada, deci nu mai ai teama ca vor sa dea peste tine (ca si cum n-ai exista)

    Si un pic de exercitiu fizic, dupa 8 ore de stat in fatza calculatorului, nu strica niciodata nimanui

    Ioana

    P.S. pe ce traseu mergi cu bicla deobicei? legat de costum, am vazut o data un tip la costum pe bicicleta intre bucur obor si piatza muncii

  2. Ca sa raspund la intrebare… pentru a scapa de kilogramele in plus acumulate pe scaunul pe care trebuie sa stau circa 6-7 ore pe zi (ok, sunt 8 dar de obicei imi fac de lucru sa mai merg de colo-colo). Totusi, trebuie sa recunosc faptul ca efectele asupra organismului meu se vad numai daca distanta parcursa e mai mare de 12-15 km :).

  3. In cazul meu, primeaza motivele "sentimentale", cum zici tu.

    Imi place sa merg cu bicicleta, imi plac oamenii cu care pot face asta, imi place la nebunie bicicleta mea mica si agresiva (cu rotile ei grele, cu tot).

    Sunt mare si am voie sa aleg.

    Primavara se simte de la ghidon, nu de la volan… :)

  4. Ai dreptate Ioana, apropo de economie: "burn fat not oil!"

    Trasee, cam peste tot pe unde trebuie sa ajung dar in principal:

    – floreasca – 1 mai – panduri (aproape zilnic)

    – 1 mai – unirii (cam o data pe sapt)

    – 1 mai – berceni (1,2 ori pe luna cu hartii)

    – 1 mai – tancabesti (vara, cu cursiera, cam o data pe sapt, dar asta intra in alta categorie pe care o sa o scriu in alt articol)

  5. Da, ai dreptate, trebuie sa mergi mult ca sa se vada ceva. Bicicleta e un efort constant, nu hei-rupist. Poti sa mergi fara prea mult efort. In timpul regimului meu de anul trecut singura chestie care ma ajuta cu adevarat in domeniul asta era o tura pana la tancabesti, cat mai des. Oricum mental, pentru mine, e mult mai bine ca dupa cele n ore de stat in scaun sa nu mai stau inca m ore blocat in trafic in masina.

  6. Imi place foarte tare formularea asta, ar trebui sa o facem moto-ul din primavara asta: "Primavara se simte de la ghidon, nu de la volan… :)"

  7. Mi se pare o formulare absolut geniala aceasta cu primavara care se simte de la ghidon – tocmai am venit dintr-o tura minuscula in care exact asta am simtit, mirosul de primavara, pamant reavan si aer curat. Parca nu a fost aer asa de poluat azi in Bucuresti.

  8. Duminica e intr-adevar mult mai bine, sau dimineata devreme vara, praful s-a asezat si pare ce poti sa respiri.

  9. A si batut ceva vantul zilele astea si parca, vorba ta, s-a mai asezat praful. Sau nu a fopst trafic sa-l ridice in aer.

  10. Ai dreptate, bicicleta produce dependenta de senzatia de libertate.

Leave a Reply

*