Despre un cadru rupt si frustrarile ce au urmat

Anul asta primavara s-a lasat un pic asteptata asa ca la primul semn de soare am iesit in cautare de branduse la Comana.

Branduse la Comana

Branduse la Comana

Pe langa branduse, la intoarcere am descoperit o surpriza neasteptata.

Cadru rupt

Cadru rupt

Primul lucru care mi-a trecut in cap a fost nu tristete sau suparare. Dupa 4 ani de folosire aproape zilnica si zeci de mii de km, am simtit ca bicicleta a ajuns la sfarsitul vietii, dar a fost o viata frumoasa, plina de aventura si nu una trista, uitata pe un balcon. In plus, stiam foarte clar ce bicicleta imi doream in loc: echipata similar, cu un cadru un pic mai mare si cel mult la fel de grea. Ce poate fi mai distractiv decat sa faci shopping pentru un lucru care iti place, mi-am zis la inceput. A trebuit doar un pic de research pe net ca sa imi dau seama cat de eronata a fost impresia initiala.

Un pic de detalii pentru necunoscatori. O bicicleta MTB e formata din urmatoare componente: cadru, furca, partea de transmisie (angrenaj, schimbatoare, pinioane), roti si frane. Pentru partea de transmisie exista doar 2 furnizori mari: Shimano si Sram. Piesele sunt compatibile intre ele (ca orice lucru compatibil) si exista diferite clase. De exemplu la Shimano, pentru MTB gamele sunt, in ordine descrescatoare: XTR, XT, SLX, LX, Deore, etc. Similar la SRAM: XX, X0, X9 … Ca orice lucru modern, gamele se schimba an de an, dispar clase si asa mai departe. Dupa parerea mea, o bicicleta ar trebui echipata doar cu componente de aceiasi clasa dar de cele mai multe ori, din motive comerciale sau practice se pune de exemplu un schimbator de pinioane mai tare si un schimbator de foi mai slab. Oricum, orice marca de bicicleta ai cumpara, ea va avea aceleasi piese de miscare. Nu exista nici o diferenta. Similar si la furci, frane, roti, etc. Ce ramane? Doar cadrul. Deci diferenta intre o bicicleta Cube sau Felt si una Magellan cu echipari similare e doar in cadru. Da, unele marci chiar au cadre cu design custom, gandite special. Dar in multe cazuri e probabil, asa cum se intampla cu multe lucruri in ziua de azi, ca si cadrele sa fie facute in aceeasi fabrica din Taiwan si doar sa primeasca stickere diferite (multe nici nu mai sunt vopsite, au doar un sticker). Asa ca revin la intrebarea initiala: ce justifica diferenta de pret care uneori ajunge la mii de euro? Ca unele sunt asamblate in Germania? Asa ca iata, am ajuns la o parte din sursa frustrarii. Nu ma deranjeaza ca 2 biciclete similare sa coste cu o diferenta de 1000 eur. Ce ma deranjeaza e ca vreau sa am posibilitatea sa le gasesc pe amandoua. Pentru mine o bicicleta Magellan, made in hu, echipata cu X9 sau XT reprezinta un raport calitate/pret mult mai buna decat un made in germany la acelasi pret cu Alivio. Fiecare cu alegerea lui. Ce ma supara, si aici e frustrarea, e ca piata a fost invadata de ultimul tip de biciclete si primele dispar sau sunt din ce in ce mai greu de gasit. Pot intelege si asta, din punct de vedere comercial, pentru magazinele de biciclete, dar asta nu ma impiedica sa ma supar.

Cea de-a doua parte a frustarii se refera la faptul ca bicicletele sunt din ce in ce mai tipatoare, colorate si “urate”. Inteleg ca, daca dai o multime de bani pe o bicicleta vrei sa se vada firma lucitoare, dar eu nu vreau asta. Prefer o bicicleta, eleganta, simpla si monocroma care nu atrage privirile. Citeam undeva, ca un punct negativ al unui review de bicicleta, ca are un design prea discret :)

Asa ca, scapand de frustarile astea si rationalizand situatia pe cat am putut, am ajuns la un SH gasit din pura intamplare si noroc, murdar si urat cand l-am vazut, dar cu un super potential. Asa ca azi, la o prima tura de 94km spre Snagov, am reusit sa ne imprietenim.

Tura Snagov

Tura Snagov

 

20 Responses

  1. Crapatura exact langa sudura spune foarte mult despre calitatea procesului de fabricatie – in mod evident nu trebuie ca obiectul sa tina nici prea mult, altfel ce modele noi mai vindem la anul? In alta ordine de idei, nu inseamna ca nu poate fi reparata… Sper ca nu ai aruncat sau dat bicicleta.

  2. Da, ai dreptate. Chiar m-am intrebat pe la sfarsitul anului trecut daca imi trebuie o bicicleta noua si ca raspuns am schimbat rulmentii de la roti si de la angrenaj. Din pacate principiul cu reparatul nu prea mai merge.
    Nu, nu am aruncat-o. Am dat-o ca buy back de la atelierul de unde am cumparat-o initial ca o parte din plata pentru asta noua.

  3. Si ah, am uitat un lucru, sper ca pui aici si articol cu tura de la Snagov. Oricum, ieri a fost o zi ideala pentru ture si ciclism in general, imi pare rau ca am ratat-o …

  4. A fost doar o tura standard, pe care am facut-o de multe ori pana acum, preluand portiuni din primaevadare. Am plecat pe la 9:30. La centura am descoperit noua despartire de beton dintre sensuri asa ca a fost un pic mai greu de trecut decat de obicei. Pe la Otopeni a rupt o ploaie dar am continuat pe drumul din Dimieni. Pana la urma cand am ajuns in Balotesti, la padure, a iesit soarele. Am facut o bucata buna de padure si am iesit prin Caldarusani si apoi pe asfalt. O parte din drum a batut vantul tare din fata dar la intoarcere a fost tocmai bine.

  5. Era plin, acum e posibil sa se fi dus, poza e facuta acum 2-3 sapt. Ok pt poza.

  6. E si leurda destula; pe radioactivitatea asta insa, nu e cea mai buna idee sa culegi…

  7. Sa stii ca nu m-am abtinut si am cules un pic, pentru un pesto cu fusilli.

  8. ce echipare ai pe bicla de ti-ai luat-o?

  9. foarte buna echipare. la ce pret ai gasit-o?
    sa o stapanesti sanatos si ture cat mai faine

  10. Crapaturi de genul ala apar la folosirea incorecta a tijei de sa. Dati-mi super cadru de 2000 euro si in 3 zile vi-l aduc exact la fel. Este adevarat ca aluminiul, dupa sudare trebuie tratat termic in acea zona pentru a-si recapata proprietatile. Insa daca este facut de fabrica, acea zona este ok. Stiu bicicleta, acel cadru era un cadru mai de top, echipare mai de top, usor, si la cati km a vazut, eu unul m-as declara multumit de calitatea ungurilor :)

  11. @Valentin: am fost super multumit de cadru si bicicleta. Dupa cum ziceam, a avut o viata frumoasa. Mi-as lua oricand un alt magellan :)

  12. mai ai cadrul rupt? ce model era?

  13. Nu-l mai am. Am vandut bicicleta la un buy back. Era un magellan crux.

  14. Nu stiu cum se face dar cadrul asta a ajuns la mine :D

  15. Cum naiba? De unde?

  16. de la bebe,daca il stiti :D

  17. Doar nu ti l-a vandut de nou?

  18. Nu mi la vandut,mi l-a dat “cadou” de craciun,il folosesc acum cadrul.

  19. Salut! Mi-am adus aminte de postul asta si vreau sa iti arat bicicleta acum,sunt foarte mandru de ea si ma servit bine de cand o am si o face in continuare :D
    Am facut-o mai dirt ca asa mi sa parut ca e mai ok,am sudat-o acolo de vre-o 2-3 ani si nu am avut probleme,tocmai din cauza asta tin saua jos,ca sa nu fie pargia asa mare sa nu se crape iar.

    https://imgur.com/a/6LaYO

Leave a Reply

*