Siriu – Ciucas

Ciucas e unul din muntii care imi plac cel mai tare caci chiar daca nu e ciclabil 100%, merita 100% tot timpul. Si cum am fost de multe ori, inca de anul trecut planuisem o tura mai lunga, diversificata, care sa includa Siriu si Ciucas dintr-o lovitura. Asa ca sambata dimineata m-am trezit de nerabdare putin dupa ora 5:30 si am plecat la drum. Am plecat de la locul cunoscut pe la 8:45 armat cu o multime de tehnologie, cu planul de a filma cel putin o parte din drum.

Len, aproape de Cabana Ciucas

Planul insa n-a tinut mult caci pe prima coborare spre valea Telejenelului au cedat atat camera de pe casca cat si GPS-ul. Dupa cateva pauze de ura tehnologica in care am pierdut o mare parte din avansul trezitului de dimineata am continuat pe drumul forestier care ajunge in Maneciu. Nu cu mult inainte de lac am facut-o la stanga si dupa o urcare serioasa am intrat pe traseul cunoscut de Siriu, in sens invers.

Fantana in Siriu

Traseul de aici e simplu, urmand creasta (coama) dezgolita de-a lungul intregii lungimi pana la pasul Boncuta. Urcarea este la fel de dificila si pe partea asta si am impins la biciclete bucati destul de lungi in timp ce urmaream cu destula neliniste norii din ce in ce mai negri si amenintatori. Primele picaturi de ploaie ne-au ajuns dupa pauza de masa, pe la 13:00, chiar inainte sa incepem coborarea spre Boncuta. Pe coborare norul s-a dezlantuit cu tunete si ropot foarte aproape spre N, acoperind valea alaturata de ploaie cenusie. Din fericire am rezistat in mici petece de soare doar cu stropi de ploaie pana la intrarea in padure pe traseul de la maratonul Ciucas cand in sfarsit s-a dezlantuit furtuna.

Se apropie furtuna

Urcarea in Ciucas, prin noroi, ploaie si tunete a fost un pic apasatoare, dar din fericire norul s-a consumat chiar inainte de iesirea din padure. Chiar daca urcarea a fost grea, bucata pana la mica balta din saua Stanii, pe o poteca captusita cu iarba a sters o mare parte din suparare. Am ajuns la indicatorul unde ne-am pozat de atatea ori la 15:45. De aici am continuat pe traseul standard de Ciucas. Prin padure, radacinile uzi erau sa ne puna de cateva ori la pamant insa ploaia a avut si avantajul ca desi ramasesem fara apa, regretand izvoarele din Siriu care la momentul respectiv nu pareau foarte ok, am reusit sa umplem jumatate de bidon din apa stransa intr-o poiana in frunzele unei plante latarete.

Nori negri

Am ajuns la Ciucas aproape de ora 17:00 unde am aflat ca si cabana cea urata e aproape gata si se va deschide in 2 saptamani. A urmat coborarea abrupta si drumul de intoarcere pana la masina unde ne-am adapostit de norul care intre timp stransese noi puteri si s-a dezlantuit pana dupa Valeni.

A fost o tura un pic grea, poate ca inca suntem amortiti dupa iarna, 60km foarte diversi prin valea Telejenelului, pe creasta Siriului, pe coborarea si urcarea grea de la Boncuta, pe traseul cunoscut si mult placut spre Cabana Ciucas si pe coborarea de la Cabana Ciucas pana in Cheia. A meritat din plin oboseala si durerea de genunchi de a doua zi.

Chiar daca GPS-ul m-a parasit, a inregistrat o parte din drum si am reusit sa recompun traseul complet folosind bucati din turele trecute, pe bikemap ca de obicei.