Tunisia day 4 (Tozeur – Nefta – Sit Star Wars – CamelBack – Tozeur – Douz – Matmata)

De data asta n-am mai riscat, am pus aerul conditionat pe cald, l-am directionat cat de cat departe, am pus dopurile si ne-am culcat. A fost cald dar de dimineata aveam gatul super uscat. Chiar cand sa plecam ne-a convins un ghid cu trasura sa facem un tur.

Next slide

In palmerai a meritat caci stia toate aleile si am vazut atat gradinile cat si bananierii si palmierii, cele 3 nivele ale oazei. I-am prins iar pe japonezi care aveau un ghid care s-a suit in palmier. Am asistat si noi gratis la spectacol. Ghidul insa a insistat sa ne duca si la belvedere, un monument odios, plin de mizerii, cu priveliste la terenul de golf, in cinstea unui poet local. O parte a turului complet neplacuta.

Next slide

In centru in Tozeur am vizitat medina, diferita de cele vazute pana acum prin casele acoperite cu caramizi arse si dimensiunea redusa. Medina merita pentru ca pare mai autentica si e cumva mai bine pastrata/refacuta. Am gasit mai multi artisti cu care am stat de vorba, ultimul avand grija de un fel de ceainarie berbera. Aici ne-am intalnit cu niste italieni alungati de acasa de frig si dureri articulare care vin aici peste iarna. Gazda ne-a dat ceai cu migdale si ne-a cantat la mai multe instrumente.

Next slide

Next slide

Am pornit intr-un final la drum spre situl Star Wars de langa Nefta. 20km pe asfalt pana la Nefta si inca 20km pe pista pana la sit. Am ajuns pe imaginara planeta Tataouine dupa un pic de lupta cu nisipul dar imediat cum am oprit cavalerii Jedi au iesit de prin cotloane sa ne vanda suverniruri sau Coca-Cola. Decorul e inca in mare parte intact dar pe alocuri s-a spart si se vede tesatura si lemnul pe care a fost construit. Vopseaua si luciul au lasat locul unei planete in decadere.

Next slide

Next slide

Next slide

Aici erau destul de multi turisti veniti fie cu 4×4 fie pe jos de la ultima bucata buna de pista. Am continuat pe piste in directia Tozeur. Pistele aici sunt un fel de tabla ondulata si e foarte greu sa gasesti viteza potrivita care poate fi fie 10 fie 60km/h. Am facut o pauza la Camel-back, unde cativa tineri berberi ne-au povestit cum lucreaza vara in Hammamet si iarna cu schimbul cate o saptamana aici la una din chioscurile improvizate din trestie si foi de palmier. Un chiosc din asta exista la fiecare site, belvedere sau pur si simplu pe marginea drumului unde e o sansa sa se opreasca un grup de turisti.

Next slide

Sunt si scurte lacuri sarate, partial uscate, inconjurate cu un noroi dens si lipicios sau piste acoperite cu mica, lucind misterios. Am iesit in asfalt undeva aproape de Tozeur. Nu a fost cald, ba chiar cativa stropi de ploaie au insotit primul drum prin desert, vestiti de nori grei si vant.

Next slide

Next slide

Dupa o masa scurta in Nefta am continuat drumul spre Matmata, traversand Tunisia spre Est. Parea ca o sa fie un drum bun, asfaltat. Asta pana ce asfaltul a disparut deodata fiind continuat de o pista prin desert. Nu era tabla ondulata si chiar avea niste borne aproape ilizibile, dar era deja intuneric si viteza a scazut dramatic. Am mers pe ea aproape 50km pana am gasit din nou asfalt.

Next slide

Restul drumului l-am facut prin bezna, pana la hotelul troglodit din Matmata unde ne asteptau cu masa (am sunat inainte). Baie comuna si camere sapate in pamant dar cald si prietenos. Din pacate in ultima bucata de drum am inceput sa-mi resimt gatul mai tare asa ca toata noaptea am fost intr-o stare de semi constienta. Pe la 6 m-am trezit in zgomotul siroaielor de ploaie.

Leave a Reply

*